Met René Dukker van AM+D naar een nieuw Pendrechtmerk
Dit artikel is geplaatst op Jun 22, 2005

  
 
Op de foto René Dukker aandachtig luisterend naar hoe er aan zijn tafel gewerkt wordt met zijn opdracht aan de deelnemers aan tweede pendrecht Dis.

Pendrecht Zet Door heeft hem gevraagd om één van de ambities van de pilot van gemeente Rotterdam te concretiseren en dat is om Pendrecht een aansprekend merk als Heineken, Coca Cola en noem maar op te maken. Dat is geen gemakkelijke opgaaf, want Pendrecht kampt volgens Pendrecht Zet Door met een imagoprobleem. Het werken aan imagoverbetering is aan René Dukker en zijn bureau toevertrouwd. Kijk maar eens op hun site: www.amd.nl
Hij haalde in zijn inleiding op de bijeenkomst als voorbeeld pakkende termen aan als: Groningen, er gaat niets boven Groningen en Almere, het kan in Almere en noem al die slogans, die we kennen van de televisie maar op. Er moet ook minstens zo'n pakkende slogan voor Pendrecht komen en eentje die ook bij iedereen gaat leven. Vooral bij de bewoners, die zelf in de wijk wonen. Want als die het er plezierig vinden en in de wijk investeren, kan het niet meer stuk.
Voor de tweede Pendrecht Dis had René een speciale opzet in gedachten: per tafel moesten de aanwezigen 3 goede en 3 slechte kenmerken van Pendrecht opschrijven met elkaar. Ook moest men een kleur bedenken, die past bij de wijk en iets doorgeven aan René waar Pendrecht helemaal mee op de kaart komt, zoals men dat zo mooi noemt.
We zijn benieuwd naar de voorstellen van René op de derde Pendrecht Dis(cussie) en hopen dat hij ook vooral bij de bewoners van Pendrecht te rade gaat.